2024. október 25. 07:35 | Csiki Gergely
Made in Hungary - Az élménygazdaság kreatív magyar oldala
Ha megpróbáljuk nem rajongóként, hanem üzleti oldalról megközelíteni a világ legnagyobb sporteseményeit és legsikeresebb nemzetközi ligáit (ami valljuk be, nem könnyű feladat), akkor talán az egyik legjobb kifejezés ezekre az élménygazdaság, élményszolgáltatásra épülő professzionális iparág. Így van ez - az egyes mérések szerint a világ második legnépszerűbb sportjával, - a kosárlabdával is, de főként annak csúcskategóriájával, az NBA-vel (többmilliárd fős elérésének köszönhetően). A naponta több tízmillió rajongót megmozgató észak-amerikai profi kosárlabdaliga receptje látszólag nagyon egyszerű: kellenek hozzá emberfeletti képességekkel rendelkező világsztárok, látványos, pörgős játék, régmúltba visszatekintő versengések a csapatok között, mindezt kiszolgáló iparág és ezzel elő is áll a tökéletes "végtermék", amiért odáig vannak a lelkes szurkolók, őrült rajongók, vagy épp a hobbi érdeklődők. Érzelemmentesen nem lehet ezt a történetet megközelíteni, és pont ez adja az élménygazdaság esszenciáját, amiért a vásárló hajlandó "többet" fizetni, mert úgy érzi, nemcsak szolgáltatást vásárol, hanem egyedi, megismételhetetlen élményt is. Miért indítottuk ilyen messziről a történetet, egy új magyar gyártású sorozat kapcsán? Mutatjuk.